Nieuws

Nieuwe informatie veiligheidsmelding Philips-apparatuur (19-7)

Graag houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen rond de veiligheidsmelding die Philips heeft afgegeven op bepaalde slaap- en beademingsapparaten. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd heeft alle informatie ontvangen en als antwoord hierop hebben zij een reactie gegeven en een advies opgesteld.

Update m.b.t. veiligheidsmelding Philips CPAP/BIPAP

Op 19 juni hebben we meer informatie gegeven over de vervolgstappen na de veiligheidsmelding van Philips voor bepaalde slaapapneu- en beademingsapparaten. Via dit nieuwsbericht geven wij u graag een update.

Advies artsen op waarschuwingsmelding Philips slaapapneu- en beademingsapparaten

Na de eerste berichtgeving van Philips maandag 14 juni jl. over een mogelijk veiligheidsrisico van haar slaapapneu- en beademingsapparaten, heeft Philips meer informatie gedeeld in een waarschuwingsmelding.

Philips heeft potentiële gezondheidsrisico’s opgespoord

Op 14/06/2021 zijn wij geïnformeerd dat Philips potentiële gezondheidsrisico’s heeft opgespoord in verband met het gebruik van Slaapapneu- en beademingsapparaten. Wat houdt dit voor u in?

Onze rol bij vervroegd ontslag COVID-patiënten

Als Medidis zijn we trots op de bijdrage die wij leveren aan het managen van de COVID-crisis. In samenwerking met de ziekenhuizen maken we het voor COVID-patiënten mogelijk om veilig vervroegd ontslag uit het ziekenhuis te krijgen.

Uitgelicht: Philips NightBalance bij positieafhankelijke OSA

Als totaalleverancier op het gebied van OSA willen wij zowel de cliënt als voorschrijver zoveel mogelijk ondersteunen. Bijvoorbeeld in het geval van de Philips NightBalance, die steeds meer wordt ingezet als behandelmethode bij positieafhankelijke obstructieve slaapapneu (POSA). De Philips NightBalance wordt volledig vergoed.

Goede zorg apneupatiënten blijft in basispakket

Goede zorg apneupatiënten blijft in basispakket Effectieve behandeling van OSA blijft gewoon vanuit het basispakket worden vergoed. Vorig jaar was hierover verwarring ontstaan na uitspraken van het Zorginstituut. In een artikel in het Algemeen Dagblad in oktober werd gesuggereerd dat apneubehandeling een voorbeeld van ‘ineffectieve’ en daarmee ‘schrapbare’ zorg was. Dit leidde tot veel onrust

Nieuw: ‘one stop’ aanvraag High Care verneveling met antibiotica

Medidis en Apotheekzorg verzorgen ‘one stop’ aanvraag High Care verneveling met antibiotica Medidis en Apotheekzorg zijn een samenwerking aangegaan voor het leveren van High Care verneveling met antibiotica. Voorschrijvers kunnen vanaf nu in het Aanvraagportaal van Medidis zowel de vernevelaar als de antibiotica aanvragen. Medidis regelt de afhandeling van de aanvraag vervolgens samen met Apotheekzorg,

Hoe gaat Medidis om met uitbraak COVID-19?

Medidis werkt continu aan oplossingen om de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening aan onze patiënten te borgen. De Covid-19 crisis plaatst ons voor moeilijk planbare omstandigheden waar we voortdurend op anticiperen. Samen en met uw hulp zullen we ons uiterste best doen de gevolgen in deze kritieke periode zo minimaal mogelijk te houden

Wijziging in richtlijnen desinfectie vernevelaars

Medidis wil al onze gebruikers van vernevelapparatuur in de thuissituatie informeren dat de richtlijnen voor desinfectie van vernevelaars is gewijzigd. De Long Alliantie Nederland (LAN) heeft het protocol voor vernevelen in de thuissituatie aangepast en dat heeft gevolgen voor de manier waarop u uw apparaat moet desinfecteren. De protocolswijziging heeft als belangrijkste gevolg dat de